1 червня, відбудеться Всеукраїнська нарада «Позашкільна освіта у воєнний та повоєнний час» до Дня захисту дітей.

Учасниками пленарного засідання будуть:

Переглянути захід за посиланнямhttps://www.youtube.com/watch?v=rzp3cFnT-GM

 

 

Панельна дискусія І. Державна політика у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.

Шкарлет Сергій Миколайович, Міністр освіти і науки України, доктор економічних наук, професор;

Бабак Сергій Віталійович, народний депутат України, голова Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, доктор технічних наук, професор;

Сушко Павло Миколайович, народний депутат України, заступник голови Комітету з питань гуманітарної та інформаційної політики, голова Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування випадків порушення прав дітей; 

Грищук Роман Павлович, народний депутат України, голова підкомітету з питань освіти впродовж життя та позашкільної освіти Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій;

Кучма Леонід Данилович, Президент України (1994–2005);

Оліфер Дарка, прессекретар Президентського Фонду Леоніда Кучми «Україна»;

Єресько Олег Вікторович, генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України;

Кремень Василь Григорович, президент НАПН України, академік НАН України і НАПН України, доктор філософських наук, професор;

Гурак Руслан Васильович, Голова Державної служби якості освіти України, кандидат юридичних наук, професор;

Андрущенко Віктор Петрович, ректор Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, академік НАПН України, чл.-кор. НАН України, доктор філософських наук, професор;

Ясинська Алла Михайлівна, завідувач науково-організаційного відділу Національного інституту стратегічних досліджень, кандидат педагогічних наук, доцент;

Ставаш Роберт, проректор Краківського університету в Кракові, доктор наук, професор;

Стожко Анна, головний редактор Українсько-Польської медіаплатформи.

 

Учасники: 

Сальков Віктор Васильович, керівник експертної групи з питань позашкільної та інклюзивної освіти Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України;

Биковська Олена Володимирівна, президент Міжнародної асоціації позашкільної освіти, завідувач кафедри позашкільної освіти НПУ імені М. П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України;

Флярковська Ольга Василівна, начальник відділу наукового та навчально-методичного забезпечення змісту позашкільної освіти та виховної роботи Інституту модернізації змісту освіти, кандидат педагогічних наук.

Панельна дискусія ІІ. Регіональна політика у сфері позашкільної освіти у воєнний та повоєнний час.

Учасники:

Осипенко Жанна Жоржівна, заступник голови Київської обласної державної адміністрації;

Нестерук Тамара Василівна, керівник Київського обласного відділення МАПО, директор Центру творчості дітей та юнацтва Київщини;

Степовик Петро Миколайович, керівник Чернігівського відділення МАПО, директор КПНЗ «Центр національно-патріотичного виховання, туризму та краєзнавства учнівської молоді»;

Тихенко Лариса Володимирівна, керівник Сумського відділення МАПО, директор Сумського обласного центру позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю;

Сідашева Тетяна Володимирівна, директор департаменту освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації;

Боровська Світлана Василівна, керівник Харківського відділення МАПО, директор Харківського Палацу творчості дітей та юнацтва, заслужений працівник освіти України;

Чурикова Лариса Василівна, головний спеціаліст відділу позашкільної, спеціальної та вищої освіти Департаменту освіти і науки Запорізької обласної державної адміністрації;

Мазнєва Галина Василівна, керівник Запорізького відділення МАПО, заступник директора позашкільного навчального закладу «Центр дитячої та юнацької творчості Шевченківського району» Запорізької міської ради Запорізької області;

Лещенко Ельза Володимирівна, директор департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації;

Суркова Ганна Павлівна, керівник Кіровоградського відділення МАПО, директор комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості», депутат Кіровоградської обласної ради;

Данилевський Валерій Вікторович, начальник управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації; 

Марусинець Мар’яна Михайлівна, директор департаменту освіти і науки, молоді та спорту Закарпатської обласної державної адміністрації; 

Геревич Олександр Васильович, керівник Закарпатського відділення МАПО, директор Закарпатського обласного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді;

Кшановська Ольга Вікторівна, директор департаменту освіти та науки Хмельницької міської ради; 

Пилипак Марина Миколаївна, керівник Хмельницького відділення МАПО, директор Хмельницького палацу творчості дітей та юнацтва.


Команда МОН створила методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»

для педагогічних працівників, психологів і соціальних педагогів закладів освіти.

Завантажити рекомендації можна тут


Download
Памятка Рекомендації для керівників гуртків, у складі яких є вихованці дошкільного віку, на період дії воєнн
Дошкільники_ПНЗ_ПсиСупровід-Війна.pdf
Adobe Acrobat Document 640.0 KB

27.01.2022 було проведено  засідання методичного обєднання керівників гуртків.

Директор Центру наголосила на обов’язковому виконанні заходів  безпеки  у разі виникнення надзвичайних ситуацій та ознайомила з Протоколом позачергового засідання місцевої комісії з питань техногенної-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій м. Запоріжжя.

      Після цього учасники методичного об’єднання за допомогою анаграм намагалися з’ясувати назву одного з питань методичного об’єднання. І їм це вдалося!!!

    Треба сказати, що виконання завдань головоломки (анаграми), практична значущість якої перевірена століттями, допоможе дитині покращити свою ерудицію та кмітливість, а також тренуватиме логічне мислення та сприятиме розвитку когнітивних функцій.

Також, розшифровуючи анаграми, дитина безпосередньо розвиватиме гнучкість розуму, оперуючи асоціативними зв’язками та застосовуючи своє просторове сприйняття.

       Тож, учасники здогадалися, що мова буде йти про ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ.

Формувальне оцінювання – це оцінювання під час навчання і “для навчання” (англ. – “assessment for learning“). “Формувальне” (англ. – “formative“) – тому що, на відміну від підсумкового, має на меті формування (або форматування) освітнього процесу з урахуванням навчальних потреб кожного учня, вихованця  задля більш ефективного формування необхідних знань, умінь та ставлень.

У ЧОМУ ЦІННІСТЬ ФОРМУВАЛЬНОГО ОЦІНЮВАННЯ

1.                     Цей різновид оцінювання розвиває в учнів, вихованців уміння вчитися, а отже – сприяє реалізації ціннісного орієнтиру щодо навчання протягом життя.

2.                     Зворотний зв’язок – обмін інформацією між учнем, вихованцем і педагогом або між учнями, вихованцями щодо їхніх навчальних досягнень у межах визначених цілей і очікуваних результатів – має значний вплив на ефективність освітнього процесу.

3.                     Формувальне оцінювання сприяє розвитку в учнів, вихованців метакогнітивних навичок, тобто вміння планувати, регулювати, аналізувати власну навчальну діяльність, визначати причини труднощів та можливі шляхи їхнього подолання, що, зі свого боку, розвиває внутрішню мотивацію. Це стає можливим, зокрема, завдяки концентрації уваги на процесі та цілях навчання, орієнтації на результат, застосуванню технік самооцінювання і взаємооцінювання.

      Після цього педагоги об’єдналися в три групи, де мали можливість приміряти на себе інші ролі (депутат, керівник закладу освіти, роль батьків, вихованців, дитини з особливими освітніми потребами, мера міста, керівника комунальної установи тощо) та створити «свій найкращий заклад позашкільної освіти» та «краще місто, в якому є кращий заклад позашкільної освіти».

Учасники показали свої творчі здібності, реалізували їх у конкретних проєктах та поділилися своїми напрацюваннями з колегами.

 

      Тільки об’єднавши зусилля усіх учасників освітнього процесу можна досягти успіху. А ми рухаємося далі…

 

 

 


         10 грудня 2020 року в актовій залі Центру дозвілля  відбулося засідання методичного об'єднання. З доповіддю "Формування загальнолюдських моральних норм через залучення до масових заходів " виступила завідувачка художнім відділом Макута Наталія Андріївна. У цікавій формі із залученням презентації вона розповіла присутнім педагогічним працівникам про виховання молоді за допомогою залучення до національного контенту.

           З темою "Створення ситуації успіху" виступила методист Центру Сотник Світлана Григорівна. Під час доповіді були розкриті освітні лайфхаки, як заохотити вихованців до навчання та розкрити їхній потенціал.